elle s'appelait sarah

Så er det tid til en lille film anbefaling her på bloggen. Filmen jeg vil anbefale hedder 'Elle s'appelait Sarah' på originalsproget, men hvis I skal lede efter den her i Danmark, skal I bare kigge efter en film med titlen 'De kaldte hende Sarah'. Det er en utrolig rørende film, som tager fat i nogle lidt svære emner. Den kan især være interessant at se, hvis man har fransk eller i det hele taget bare interesserer sig for fransk historie. Selv hvis ingen af de ovennævnte ting passer på en selv, vil jeg stadig anbefale den. Filmen foregår delvist i Frankrig i 1942 og delvist i Frankrig (og lidt Amerika, Italien osv.) i 2009, så det er ikke fuldstændig 'historisk-kedeligt'. I filmen følger man den franske jødiske pige Sarah fra 1932 og en kvindelig amerikansk journalist, som er gift med en franskmand og derfor bor i Frankrig (i 2009). Jeg vil ikke gå mere i detaljer med, hvad filmen handler om, for det er indviklet og jeg vil heller ikke røbe for meget, men I kan jo evt. se traileren her ovenover. Jeg vil anbefale den meget, for det er en fuldkommen fantastisk film! 

Dette er et planlagt indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar