lidt om hår

Efter jeg klippede godt 20 cm af mit hår, er jeg ofte blevet spurgt om hvorvidt jeg savner mit lange hår og om jeg fortryder, at jeg klippede det af. Nej, jeg fortryder ikke, at jeg klippede mit hår kort - tværtimod! Det jeg savner allermest, er at kunne sætte det op i en høj hestehale uden at skulle bruge andet end en elastik. Når jeg med det kort hår vil lave en hestehale, som ser okay ud, er jeg nødt til at have mindst ni hårnåle til at sætte mine hår op som falder ned i nakken. Derudover savner jeg til tider også at kunne lave store og vilde krøller. Men det er sådan ca. også det eneste. Vejet op i mod alt det, jeg er så glad for ved mit nye hår, er det slet ikke nok til at jeg fortryder mit valg. Hår er så utroligt helligt for så mange piger, og de tror, at de kun kan være glade for det, hvis det er langt. For mig var det bare ikke lykken. Mit hår var for normalt. Derfor er jeg glad for, at jeg fik det klippet. Og jeg kan kun råde andre til også at gøre det, hvis I føler, at I trænger til forandring. Gør det. Ellers vil det blive ved med at køre rundt i hovedet. 

2 kommentarer: